09.01. – 25.01.2015.

Otvorenje izložbe:
Petak, 09.01.2015. u 19 sati, MSUI/MACI, Sv. Ivana 1

Izložba je bila otvorena svakodnevno, osim ponedjeljka od 11,00 do 19,00 sati.

Kustos izložbe:
Mladen Lučić, muzejski savjetnik MSUI/MACI

Izložbom Crna slika, istaknutog istarskog umjetnika Silva Šarića, MSUI/MACI, u skladu sa svojim programskim načelima, nastavlja s predstavljanjem recentnih radova značajnih istarskih i hrvatskih umjetnika. Silvo Šarić svakako je jedan od najznačajnijih suvremenih likovnih stvaraoca srednje generacije u Hrvatskoj, a izložba Crna slika predstavlja nastavak novijih vizualnih istraživanja ovog autora započetih 2012. godine s projekcijom istoimenog rada u javnoj garaži (nekad kino Beograd), na adresi Giardini 12 u Puli, a u sklopu međunarodne izložbe vizualnih umjetnosti TU SMO 3 u organizaciji MSUI/MACI. Tim radom Silvo Šarić nastavlja svoja složena umjetnička istraživanja koja su već u samom početku njegova stvaralaštva bila postavljena kao jasno zacrtani problemi koji se podjednako moraju rješavati i kao fizička, ali i kao mentalna zadaća. Šarićev ciklus Crna slika zajednički je rezultat izvora svjetla i crnog platna napetog na blind ramu, ili projiciranja crnog svjetla na bijelo platno. Stvar izgleda krajnje jednostavno, ali radi se o duboko promišljenoj priči;  o svjetlosti i njezinoj inverziji, o realnosti i iluziji, o statici i kinetici, kao i o prolaznosti i vječnosti. Većina radova Silva Šarića nisu isključivo soliterni artefakti, već korespondiraju s prostorom u koji su smješteni i čine s njim jedinstveno umjetničko djelo. Autor pristupa svom radu najčešće kao sredstvu utilitarnosti ideje i njezine provedbe, te će mu on prvenstveno služiti kao eksperimentalni poligon za svojevrsnu interakciju fizičkog i duhovnog. U svom dosadašnjem umjetničkom opusu pokazivao je iznimnu naklonost redukcionizmu te se lišen deskriptivnih  elemenata bavio samom biti umjetničkog djela, na tragu teze o umjetnosti više kao egzistencijalnoj, a manje kao estetskoj kategoriji. To pravilo nije napustio ni u svom recentnom ciklusu, jer nakon navedenog rada usljedilo je nekoliko manifestacija istraživanja ovog umjetničkog problema, među kojima Istrani pamte rad izveden u porečkoj Sabornici, realiziran 2013. Veliki crni krug, koji je u stvari absorpcija crne svijetlosti, bio je postavljen na kraju dominantne osi baroknog prostora ukrašenog rokoko štukaturama. Crni krug istovremeno poništava i akcentira povijesni prostor pridodajući mu minimalističkom intervencijom nova, ali i naglašavajući povijesna značenja. Taj jedinstven Šarićev smisao za prostornost i ambijentalno što se u zbroju s prije rečenim zajednički može promatrati kao permanentan work in progress ili work in process, jer njegova je umjetnost zbroj iskustava stečenih vlastitim istraživanjima, ali i citiranjem pomno odabranih predložaka.

Gledajući Šarićeve Crne slike podsvjesno prizivamo Kazimira Maljeviča, odnosno njegovu teoriju čiste bespredmetnosti u umjetnosti. Fokusirajući se isključivo na osnovne geometrijske forme. Šarić ih ne koristi samo kako bi citirao jednog od najznačajnijih umjetnika u povijesti, već se pomoću tog jasnog uvriježenog i prepoznatljivog jezika želi svojim putem približiti onome čemu je težio i sam Maljevič - apsolutnosti umjetničkog djela.

Izložba u MSUI/MACI predstavlja samo tri rada Silva Šarića, koji su dovoljno sugestivni da gledatelju predoče jedinstvenu interakciju prostora (ambijenta) i artefakta. Impostacija objekta u prostoru, međusobno apsorbiranje volumena i ambijenta, čin iluzioniranja prostora, kao i interakcija s gledateljem trajne su umjetničke preokupacije Silva Šarića koje se iščitavaju i na ovoj izložbi.

Posjetitelj, krećući se Šarićevim nađenim prostorom prema crnom kvadratu, postupno nestaje, kao što nestaje i izložbeni prostor muzeja,  zahvaćen emanacijom zraka crnog svjetla. Ne ostaje ni sjena. Bespredmetnost je apsolutna, a umjetnost jest, bila je i bit će.

Iz predgovora
Mladen Lučić

Životopis:

Silvo Šarić rođen je 1965. godine u Puli. Diplomirao je Likovnu kulturu, (Skulpturu), na Pedagoškom fakultetu u Rijeci 1990. godine. Od 1991. do 1998. godine živio je i radio u Rimu. Kao dobitnik ArtsLink stipendije boravio na studijskom boravku u New Yorku i Bostonu 1998. godine, a od 1998. živi i radi u Vodnjanu. Izlaže od 1987. godine, te je do sada održao petnaestak samostalnih i sudjelovao na četrdesetak skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu, a dobitnik je i desetak prestižnih nagrada u Hrvatskoj i inozemstvu.

Izložba je realizirana u suradnji s Muzejom suvremene umjetnosti u Zagrebu.

Izložba je sufinancirana sredstvima Istarske županije, Grada Pule i Ministarstva kulture RH.