Neli Ruzic - Četka, 1994. - drvo, dlaka konjskog repa

Sandro Đukic - Put oko svijeta u 100 dana - diptih, 1992.-1997.

Dubravka Rakoci - Crna, akril na platnu, 1994. - Umag - na fasadi - foto Boris Cvjetanović

Marino Cettina (prvi s lijeva), Leo Castelli i Jasper Johns u galeriji Leo Castelli, New York, 1993.

Irwin - NSK Konzulat, Umag 1994. - Grupa Irwin sa konzulom Marinom Cettina i njegovom obitelji u kuhinji stana galeriste - cibachrome - foto Franci Virant

ZASTUPLJENI AUTORI:
GORAN BERTOK, RAJKO BIZJAK, ALEXANDER BRENER, BORIS CVJETANOVIĆ, VLASTA DELIMAR, GIANCARLO DELL'ANTONIA, SANDRO ĐUKIĆ, VADIM FISHKIN, ROBERT GOBER, MARINA GRŽINIĆ & AINA ŠMID, MASAKI HIRANO, BARBARA HOLUB, IRWIN, MARIJAN JEVŠOVAR, DUŠAN JURIĆ, IVANA KESER, IVAN KOŽARIĆ, ZOE LEONARD, MARKO MODIC, BRUCE NAUMAN, GORAN PETERCOL, JACK PIERSON, FABRIZIO PLESSI, DUBRAVKA RAKOCI, NELI RUŽIĆ, EDITA SCHUBERT, ANDRES SERRANO, SOFIJASILVIA (SILVIA POTOČKI), MLADEN STILINOVIĆ, OLJA STIPANOVIĆ, SLAVEN TOLJ, GORAN TRBULJAK, KSENIJA TURČIĆ, IVANA VUČIĆ

U petak, 19. 06. 2020. u 20.00 sati u prostorima Muzeja suvremene umjetnosti Istre / Museo d'arte contemporanea dell'Istria, održat će se otvorenje izložbe i predstavljanje publikacije „KOLEKCIJA SUVREMENE UMJETNOSTI / COLLEZIONE D'ARTE CONTEMPORANEA MARINO CETTINA“.

Začeci ovoga projekta, prvi dogovori o suradnji s vlasnicom Kolekcije Dezi Cettinom sežu u 2018. godinu, na dvadesetu godišnjicu smrti Marina Cettine (1959. – 1998.), jednog od prvih privatnih galerista osamdesetih godina 20. stoljeća na razini regije, zemlje, ali i tadašnje istočne Europe koji je ostavio značajan trag u promicanju i razvoju suvremene umjetnosti, začecima galerizma i kolekcionarstva na našim prostorima. Izložba i istoimena trojezična publikacija rezultat su želje, volje i odgovornosti da se sačuva sjećanje, ali i iznova osvijetli i kontekstualizira Marinovo naslijeđe.

Kolekcija će u prostorima Muzeja suvremene umjetnosti Istre / Museo d'arte contemporanea dell'Istria prvi put biti prikazana u cijelosti, a otvorenje izložbe popraćeno inauguracijskim performansom Siniše Labrovića pod nazivom COMMON SPOON / ZAJEDNIČKA ŽLICA (performans je kreiran u sklopu projekta Create to Connect, Bergen, Norveška, 2019.).

O IZLOŽBI...

Ketrin Milićević Mijošek: Ponovni susret / iz teksta

„Ovo nije prva izložba, ni prva publikacija, koju Muzej posvećuje djelovanju, dosezima i ulozi galerista i kolekcionara u tumačenju, promicanju i razvoju suvremene umjetnosti, ali je zasigurno po mnogočemu posebna. Marino Cettina (1959. – 1998.), jedan od prvih privatnih galerista osamdesetih godina 20. stoljeća na razini regije, zemlje, ali i tadašnje istočne Europe usmjeravajući svoje napore ka galerijskoj djelatnosti, na više je razina uspio utjeloviti samu srž bavljenja galerijskim pozivom, težeći opredmećivanju vlastite vizije čiju jasnoću, značenje i domete vrijeme neće uspjeti prekriti zaboravom. Naprotiv, protok vremena i pogled unatrag pokazuju svu veličinu, posebnost, iskrenost i autentičnost jedinstvenu i neponovljivu ne samo na našim prostorima, a kako ćemo vidjeti, pruža nam i otvara nove poglede prema budućnosti.

Svoje projekte, suradnje, naposljetku i same radove za Kolekciju Cettina pomno je birao, a novim ih je akvizicijama nakon njegove smrti nastavila upotpunjavati supruga, Dezi Cettina nastavljajući istovremeno i izlagačku djelatnost umaške galerije koja je od osnutka (1985. godine) jasnoćom programskih smjernica i povezivanjem s europskim i uopće internacionalnim modusima postala sinonim za kvalitetu, suvremeno promišljanje, aktivno i participativno djelovanje. Predstavljala je ne samo renomirane autore iz zemlje i inozemstva, nego i mlade autore u usponu, ulažući napore u postavljanju i razvijanju umjetničkog tržišta te u promociji umjetnika na nacionalnoj i internacionalnoj razini.

Kontekst, mjesto i vrijeme Cettinovih  intencija i postignuća za života ostaju trajno zapisani upravo u djelima iz Kolekcije koja će u prostorima Muzeja suvremene umjetnosti Istre / Museo d'arte contemporanea dell'Istria prvi put biti prikazana u cijelosti. Spomenimo ujedno da svako ime, svaki rad unutar Kolekcije, istovremeno predstavlja suradnju Galerije i autora, ali i povjesničara umjetnosti, teoretičara, fotografa, dizajnera… Svaki rad svjedoči o održanim izložbama, tiskanim materijalima koji su u vidu kataloga ostali posvjedočiti o djelovanju Galerije, Marinovim stavovima, promišljanjima i preferencijama, a moguće ih je vidjeti u sklopu izložbenog postava. Uz fokus na Kolekciju, opsežna dokumentacija o radu Galerije zastupljena u ovom pregledu pruža i neposredan uvid u više od sto izložbenih projekata i specijalnih programa, internacionalnih predstavljanja i suradnji koje su se događale na lokalnom, nacionalnom i međunarodnom polju u razdoblju dugom puna tri desetljeća.“

Marina Gržinić
Pogled iz budućnosti: Kolekcija suvremene umjetnosti Marino Cettina / iz teksta

„Kolekcija suvremene umjetnosti Marino Cettina sastoji se od 34 umjetničke pozicije koje se s jedne strane odlikuju visoko formalnim interdisciplinarnim karakterom u pogledu kombinacije materijala, metoda i koncepata, dok s druge strane izražavaju glasnu seksualnost, konceptualnu i političku osnovu umjetnosti, oblikovanje javnosti i zajednice, kao i kritičkih umjetničkih pozicionalnosti.

Marino Cettina bio je fokusiran na nacionalne i međunarodne umjetnike u naponu njihovih karijera, umjetnike koji su istraživali teme suvremene umjetnosti i društva u medijima fotografije, slikarstva, skulpture, instalacije, performansa i video umjetnosti.

Vrijednost suvremene umjetnosti jest u njezinoj povezanosti s tržištem umjetnina. Istovremeno, tržište umjetnina vrednuje umjetnike prema njihovoj  participaciji na međunarodnim bijenalima, kao što su Venecija, São Paulo, Whitney (New York) ili Documenta (Kassel, Njemačka). Dakle, riječ je o cirkularnom odnosu, u kojem tržište umjetnina uključuje one koji aktivno nastupaju na velikim pozornicama, dok velike izložbene pozornice slijede tržište umjetnina. Internetska pretraga biografija i opusa umjetnika iz Kolekcije svjedoči da su u ovoj zbirci zastupljeni  deseci međunarodnih vodećih pozicija (umjetnika koji su uistinu prisutni na velikim međunarodnim događanjima i visoko su rangirani na tržištu umjetnina). Nadalje, u Kolekciji su predstavljeni svojim najznačajnijim umjetničkim radovima, djelima koja su ih u tom pogledu i proslavila...“

KUSTOSICE IZLOŽBE: dr. Marina Gržinić, Ketrin Milićević Mijošek

O PUBLIKACIJI...

Publikacija na više od stopedeset stranica donosi uvid u Kolekciju i rad umaške galerije (Dante) Marino Cettina kroz razdoblje dugo tri desetljeća, te uz reprodukcije umjetnina u boji, stručne tekstove, bogatu dokumentaciju, sadrži i tekstove kojima se suradnici Marina Cettine prisjećaju lika i djela jednog od nezaobilaznih i jedinstvenih osobnosti u području suvremene umjetnosti na našim prostorima.

Katalog uredila: dr. Marina Gržinić u suradnji sa Ketrin Milićević Mijošek

Predgovor: Vladimir Torbica, Ketrin Milićević Mijošek; Tekstovi: Marina Gržinić, Övül Ö. Dormusoglu, Christiane Erharter, Macarena Gómez-Barris, Maria Campitelli, Alexander Brener & Barbara Schurz, Jack Pierson; Zahvale: Dezi Cettina; Prijevodi: Majda Jurić (engleski), Vanesa Begić (talijanski); Lektura: Rosanda Tometić (hrvatski), Luisa Sorbone (talijanski), Majda Jurić (engleski); Korektura: Marina Gržinić, Dezi Cettina, Ketrin Milićević Mijošek; Dokumentacija: Dezi Cettina; Fotografije: Zoran Ancel & Silvija Roža, Boris Cvjetanović, Renco Kosinožić, Franci Virant; Grafičko oblikovanje: Đanino Božić; Tisak: Arty d.o.o., Umag / Umago; Naklada: 300

BIOGRAFIJA

MARINO CETTINA (1959. – 1998.), galerist, rođen u Umagu. Studirao je dizajn u Trstu i Veneciji. Godine 1985. otvara u Umagu Café-galeriju Dante koja je nakon njegove smrti nazvana Galerija Marino Cettina. Ta se galerija smatra jednom od prvih privatnih galerija za suvremene vizualne umjetnosti na području istočne Europe. Marino je često boravio u New Yorku, gdje je surađivao s galeristima Leom Castellijem i Paulom Cooper, te je dovodio u Umag izložbe priznatih američkih umjetnika: Jaspera Johnsa, Roberta Rauschenberga, Roya Lichtensteina te Andresa Serrana, Zoe Leonard, Roberta Gobera i Jacka Piersona. Od samoga početka surađuje sa slovenskom likovnom scenom: grupom IRWIN i Marinom Gržinić. Predstavlja i promovira u zemlji i inozemstvu hrvatske suvremene umjetnike: Ivanu Keser, Slavena Tolja, Mladena Stilinovića, Gorana Trbuljaka, Borisa  Cvjetanovića. Sudjeluje na međunarodnim smotrama suvremene umjetnosti: Gramercy u New Yorku (1996. i 1997.) i RIPARTE u Rimu (1996.). Izdavač je mnogobrojnih kataloga.

IZLOŽBA TRAJE DO 23. KOLOVOZA 2020.

RADNO VRIJEME MUZEJA:

lipanj: 10.00 – 19.00