Kolekcija suvremene umjetnosti Marino Cettina

12.07.23.

Zbirka sodobne umetnosti Marino Cettina // izbor umjetnina iz privatne kolekcije / izbor likovnih del iz zasebne zbirke // Galerija Loža - KOPER, SLOVENIJA // 23. 6. - 15. 9. 2023.

Andres Serrano: Madona s djetetom, cibachrome, 1987. (foto reprodukcije: R. Kosinožić)

U organizaciji Obalnih galerija Piran i u suradnji sa Muzejem suvremene umjetnosti Istre / Museo d'arte contemporanea dell'Istria do 15. rujna 2023. u koparskoj Galeriji Loža moguće je pogledati izložbu KOLEKCIJA SUVREMENE UMJETNOSTI MARINO CETTINA. Riječ je o izboru djela iz Kolekcije, a ujedno i njenom prvom predstavljanju na području Slovenije, ulogu koju je preuzela jedna od najznačajnijih institucija koja djeluje u području suvremene umjetnosti u susjednoj državi.

PRISJETIMO SE...

„ U prostorima Muzeja suvremene umjetnosti Istre / Museo d'arte contemporanea dell'Istria od 19. 06. do 23. 08. 2020. održano je prvo cjelovito predstavljanje Kolekcije, a izložba je bila popraćena bogatom dokumentarnom građom; plakatima, katalozima, deplijanima, pozivnicama te privatnim fotografijama. Istovremeno u nakladništvu Muzeja tiskana je i predstavljena bogata trojezična publikacija koja donosi uvid u Kolekciju, rad umaške galerije (Dante) Marino Cettina kroz razdoblje dugo tri desetljeća, te uz reprodukcije umjetnina u boji, stručne tekstove, bogatu dokumentaciju sadrži i tekstove kojima se njegovi suradnici prisjećaju lika i djela jednog od nezaobilaznih i jedinstvenih osobnosti u području suvremene umjetnosti na našim prostorima.

Začeci ovoga projekta, prvi dogovori o suradnji s vlasnicom Kolekcije Dezi Cettina sežu u 2018. godinu, na dvadesetu godišnjicu smrti Marina Cettine (1959. – 1998.), jednog od prvih privatnih galerista osamdesetih godina 20. stoljeća na razini regije, zemlje, ali i tadašnje istočne Europe koji je ostavio značajan trag u promicanju i razvoju suvremene umjetnosti, začecima galerizma i kolekcionarstva na našim prostorima. Izložba i istoimena trojezična publikacija rezultat su želje, volje i odgovornosti da se sačuva sjećanje, ali i iznova osvijetli i kontekstualizira Marinovo naslijeđe.“ / kustosica izložbe održane u MSUI/MACI: Ketrin Milićević Mijošek

Upravo se ovom izložbom i publikacijom prema riječima naših suradnika „iznova upozorilo na važnost galerijskog rada Marina Cettine i neprocjenjivu vrijednost privatne umjetničke zbirke u regionalnom, nacionalnom i međunarodnom prostoru.“ „To je i svrha njegovog prvog predstavljanja u Sloveniji u Obalnim galerijama Piran koja uporište nalazi i u činjenici da je njegov angažman također bio usko povezan s umjetnošću i umjetnicima iz Slovenije i šire“, čemu se nadovezuje i dugogodišnja suradnja sa slovenskom institucijom. / kustosica izložbe i muzejska savjetnica OGP: Tatjana Sirk

Više detalja o izložbi možete pronaći u popratnom letku i klikom na sljedeće linkove