PREDSTAVLJANJE MONOGRAFIJE 'STVARAM, DAKLE JESAM'.

28.04.22.

25 GODINA ŠKOLE PRIMIJENJENIH UMJETNOSTI I DIZAJNA - PULA // 02.05.2022. // 19.00 h

U ponedjeljak, 2. svibnja 2022. u 19.00 sati u prostorima Muzeja suvremene umjetnosti Istre / Museo d'arte contemporanea del'Istria u znaku završnice izložbe STVARAM, DAKLE JESAM. održat će se predstavljanje istoimene monografije povodom 25 GODINA ŠKOLE PRIMIJENJENIH UMJETNOSTI I DIZAJNA  - PULA.

Nastala zajedničkim radom sadašnjih i nekadašnjih djelatnika i učenika, monografija u nakladništvu ŠPUD-a tiskana je u sklopu projekta institucionalizacije Zavičajne nastave Istarske županije, a predstavit će je Davor Kliman – ravnatelj Škole, Fulvio Juričić – akademski slikar i dugogodišnji profesor Škole (1979. – 2017.), Vladimir Torbica – pročelnik Upravnog odjela za kulturu i zavičajnost Istarske županije i Ketrin Milićević Mijošek, ravnateljica MSUI/MACI.

Svoj doprinos predstavljanju monografije dati će i učenica ŠPUD-a, Ivona Brščić glazbenom točkom (vokal uz pratnju gitare).

O MONOGRAFIJI

Na više od 170 stranica sa tekstovima, intervjuima, fotografijama i reprodukcijama u boji, monografija donosi uvid u bogatu prošlost škole, njene početke i utjecaje na mlađe generacije, iznosi posebnosti školskih Odjela, aktivnosti, projekata i programa te u fokus stavlja i Djelatnike i Učenike koji su svojim radom učinili i čine da Škola bude i ostane referentno mjesto za stjecanje znanja i vještina, razvoj kreativnosti i umjetničkog izričaja, ali i svojevrsna priprema za život. Za istaknuti je kako je većina imena koja danas čine istarsku suvremenu likovnu scenu svoje formativne godine provela upravo u ŠPUD-u što svjedoči o važnosti škole i nastavnih procesa za razvoj likovnosti u Istri, a zabilježeno je i na stranicama same monografije.

„Osnutak škole 1995. bio je važan događaj za tadašnju Pulu, Istru, ali i Hrvatsku. U povijesti hrvatskog školstva pulska Škola primijenjenih umjetnosti i dizajna treća je škola likovnih umjetnosti sa samo dvadeset pet godina postojanja. To puno govori o važnosti njenog osnutka, ali i o odnosu tadašnje društvene klime prema potrebi umjetničkog obrazovanja. Napokon se moglo prestati odlaziti na školovanje u Zagreb ili Split. Ta, možda nekima mala promjena, povijesni je trenutak za sve nas koji smo svoj život podredili umjetničkom stvaralaštvu i edukaciji.“

Iz monografije - Davor Kliman,  prof. likovne kulture / ravnatelj Škole

Nakladnik:
Škola primijenjenih umjetnosti i dizajna - Pula

Za nakladnika:
Davor Kliman

Glavni urednik:
Gordana Rupena Stančić

Fotografije:
Učenici, nastavnici i školska arhiva
(MSUI/MACI, Giordano Cellich)

Lektori:
Mirjana Cvar Čulina, Gordana Rupena Stančić

Autori tekstova:
Jasminka Brlas, Alen Floričić, Dejana Gott, Elica Iljoska, Suzana Kariko, Davor Kliman, Anamarija Maružin Bokan, Valentina Miletović Anić, Suzana Mofardin Mejak, Branka Orlić, Andi Pekica, Gordana Rupena Stančić i Denis Sardoz

Likovni radovi:
Učenici Škole primijenjenih umjetnosti i dizajna – Pula

Suradnici:
Iva Fonović, Gordana Ivančić Dobran, Sanja Simeunović Bajec, Ksenija Tomičić i Jasna Zrinščak Šebelić

Dizajn i prijelom: Oleg Morović

Tisak: MPS Pula

Pula, 2022.

O IZLOŽBI

Uz dokumentarne fotografije i filmove, monumentalnu prostornu instalaciju koja uključuje ready - made predmete i video materijale, posjetitelji se i putem tekstualnih sadržaja i video prezentacija mogu upoznati sa učeničkim radovima, ali i specifičnostima svakog pojedinačnog Odjela (slikarski / grafički / kiparski dizajn i dizajn tekstila). Izložba uz predstavljanje monografije održava se u kontekstu nove programske platforme Muzeja pod nazivom MSUI POZORNICA, a realizirana je sredstvima Grada Pule - Pola, Turističke zajednice Grada Pule i MSUI/MACI.

Do 30. travnja 2022. može se pogledati svakim danom od 10.00 do 19.00 sati, a u ponedjeljak, 2. 05. 2022. za vrijeme predstavljanja monografije počevši od 19.00 sati nadalje.