Sandro Đukić: Potrošeni oblici - od 06. do 29.11.2015.

04.11.15.

U petak, 6. studenog 2015. u 19.00 sati u prostorima Muzeja suvremene umjetnosti Istre – Museo d´arte contemporanea dell´Istria, održat će se otvorenje izložbe «Potrošeni oblici» istaknutog multimedijskog  umjetnika  Sandra Đukića.

«Istaknuti hrvatski multimedijski umjetnik srednje generacije Sandro Đukić,  dobro je poznat pulskoj i istarskoj likovnoj publici… Đukić je izlagao u Puli na dvije manifestacije Tu smo (2010. i 2012. godine) i na izložbi Cinemaniac (2006); višekratno u Labinu gdje već godinama surađuje sa skupinom LAE; u Momjanu gdje je nekoliko puta sudjelovao na manifestaciji Visura Aperta, te na samostalnim izložbama u novigradskoj galeriji Rigo  (1995.) i Galeriji Dante u Umagu (1995. i 1999. Godine). Manje je poznata činjenica da je njegova do sada najpoznatija autorska serija koja još i danas traje, Arhivi - biblioteke začeta upravo u Umagu i prvi put u njemu predstavljena u kultnoj galeriji Dante Marina Cetine. Taj ciklus, s kojim se autor u potpunosti identificira, eklatantan je primjer za work in progress, a koliko je on širokog pojma svjedoče različiti problemski pristupi, teme koje obrađuje, te brojna metodološka i tehnološka sredstva kojima se Đukić u njegovoj provedbi služi. To potvrđuje izložba u Muzeju suvremene umjetnosti Istre pod nazivom Potrošeni oblici koja se sastoji od tri izražajno i  medijski različita segmenta, ali  koji zajedno čine pažljivo izbalansiranu i osmišljenu cjelinu. 

Rad Kings' gambit kombinacija je performanca i svojevrsnog dokumentarističkog dnevnika. Fasciniran klasičnom umjetnošću Đukić je za boravka u Beču često posjećivao Kunsthistorisches Museum, a posebno je rado boravio u dvorani sa slikama majstora nizozemskog baroka. Odlučio je da u toj sali, čije slike simboliziraju početak građanskog društva - paradigme koju danas živimo, izvede performans koji se sastoji od igranja partije šaha s umjetnikom Slavenom Toljem. Prilično nestvarno izgleda ta igra dvojice suvremenih umjetnika u povijesnom i s današnje točke gledišta pomalo anakronom prostoru, ali neupitna je sinergija koja se akumulira i razvija tim začudnim srazom askeze i raskoši, duhovnog i materijalnog.  Igranje šaha zahtjeva koncentraciju i britkost misli, ali istovremeno dopušta izvjesnu meditativnost koja nas izdvaja iz vremena u kojem živimo. Relacije između prošlosti i sadašnjosti, umjetnosti i znanosti, suvremenog i klasičnog, centra i provincije, teme su nijemog dijaloga koji putem šahovske partije vode ova dva umjetnika.

Prizor partije šaha koja se odvija u sredini dvorane prepune baroknih slika u pripadajući im pozlaćenim okvirima,  nadrealan je i simboličan istovremeno, a svojom ikonološkom oznakom i jukstapozicijom potencira snagu individualne intelektualne i transcendentalne misli koja prolaznost života ne smatra tragedijom, te se priklanja duhovnim, a ne materijalnim vrijednostima.          

Na izvjestan način, samo potpuno drugačijim narativom i izražajnim postupkom o tome progovara i rad „Potrošeni oblik – The Outworn Structure“. Radi se o multimedijalnom radu – instalaciji, kombinaciji videa i analogne fotografske arhive – artist book-ova, koji se bavi problemom vremena, odnosno trajanjem i prolaznosti društveno – povijesnih fenomena. I u ovoj seriji postoji subjekt, samo što je sada šahiste zamijenila tvornica, Željezara Sisak, negdašnji industrijski gigant i ponos socijalističke izgradnje i napretka. Što je od tog modernističkog kompleksa ostalo danas, nakon 20-tak godina tranzicije, pretvorbe i promjene tehnološke i ekonomske paradigme, jasno govore autorove fotografije velikog formata. Sandro Đukić ovom serijom potvrđuje načelo da je autorski osmišljena i tehnološki korektno provedena dokumentacija najžešći kritičar stvarnosti, a da ujedno svojim, u biti ekspresivnim narativom, konstataciju smješta u umjetničke sfere. Treći segment ove izložbe je video rad Daydream koji svojom meditativno –kontemplativnom aurom zaokružuje izložene cjeline i poziva nas da u miru dobro promislimo o svijetu u kojem živimo, o vrijednostima i nedostacima prošlosti, te budućnosti koju bi trebalo prestati kreirati jeftinim konzumerizmom, već individualnom duhovnom nadgradnjom, koja je taj svijet do sada i pokretala.» / Iz teksta Mladen Lučić

Kustos izložbe: Mladen Lučić, muzejski savjetnik MSUI/MACI
Radno vrijeme Muzeja: 10,00 do 19,00 sati, svakodnevno, osim ponedjeljka 

Izložba je realizirana sredstvima Upravnog odjela za kulturu Istarske županije i Ministarstva kulture RH.