MEĐUNARODNI DAN MUZEJA: Muzeji za jednakost: različitost i uključivost

15.05.20.

18. 05. 2020.

Muzej suvremene umjetnosti Istre/Museo d'arte contemporanea dell'Istria i ove se godine prigodnim programom uključuje u obilježavanje Međunarodnog dana muzeja; donosimo Vam virtualnu izložbu SUVREMENA ISTARSKA UMJETNOST, rezultate 25. Edukativne muzejske akcije, otvaramo muzejsku on- line knjižnicu, a svi zainteresirani mogu u ponedjeljak, 18. svibnja 2020. na adresi Sv. Ivana 1, uz stalni postav pogledati i samostalnu izložbu pulske arhitektice Brede Bizjak  pod nazivom IDEOGRAM: TIJELO – KUĆA. Više informacija u nastavku.

PROGRAM...

ON – LINE...

SUVREMENA ISTARSKA UMJETNOST
Facebook, Instagram

Zastupljeni autori: Tea Bičić, Đanino Božić, Tomislav Brajnović, Đani Celija, Matija Debeljuh, Alen Floričić, Iva Fonović, Aleksandar Garbin, Fulvio Juričić, Zdravko Milić, Oleg Morović, Robert Pauletta, Davor Sanvincenti, Dragana Sapanjoš, SofijaSilvia, Silvo Šarić, Šikuti Machine, Goran Škofić i Bojan Šumonja

U Centru savremene umjetnosti Crne Gore (Dvorac Petrovića) u Podgorici od 03. 09. – 29. 09. 2019. godine održana je izložba Suvremena istarska umjetnost koju je na inicijativu te institucije koncipirao  i organizirao Muzej suvremene umjetnosti Istre / Museo d'arte contemporanea dell'Istria.
Povodom obilježavanja Međunarodnog dana muzeja, izložbu predstavljamo široj publici u virtualnom prostoru na našem Facebook i Instagram profilu; kroz video format, album fotografija, te on - line katalog u izdanju Centra savremene umjetnosti Crne Gore kojem i ovim putem zahvaljujemo na suradnji i susretljivosti kao i svim umjetnicima koji su sudjelovali u projektu.

„Izložba Suvremena istarska umjetnost koncipirana je kao panoramski pregled dominantnih vokacija recentne umjetničke prakse u Istri. Pošto se radilo o prvom predstavljanju istarske, a i prve veće hrvatske izložbe u Crnoj Gori u posljednjih tridesetak godina, izabrani su radovi koji ilustriraju likovna zbivanja u kontekstu relevantnog suvremenog vizualnog izričaja. Izabrani autori su oni umjetnici koji su na najvećem hrvatskom poluotoku utirali putove suvremenog likovnog govora krajem prošlog i u ovom stoljeću te mlađi autori koji su im se nešto kasnije pridružili svojim inovativnim radovima te su zajedno kreirali recentnu istarsku vizualnu stvarnost. Kako razdoblje postmodernizma nije bilo sklono stilovima i trendovima, kao i što boljeg uvida u suvremenu likovnost istarskog poluotoka, izložba nema čvrstu programsko – idejnu koncepciju već govori o izražajnom pluralizmu posljednje dekade koji je iskristalizirao vizualne prioritete vođene suvremenom likovnom misli, sve više ovisnoj o društvenoj i političkoj stvarnosti, ali i principima nove estetike bazirane na stripovskom, filmskom i cyber jeziku. Novi komunikacijski poligoni otvoreni su internetom, web siteovima, iPhonom te neizbježnim Facebookom ili Twiterom, a protok informacija brži je no ikad što je snažno utjecalo na formiranje novog vizualnog jezika (o tradicionalnoj  likovnosti danas je teško govoriti), kao jednog od relevantnih faktora tvorbe nove kulturološke i civilizacijske paradigme. U takvom informatičkom kontekstu najmlađa generacije umjetnika još se očito traži da uskoro progovori relevantnim jezikom kao što to čine starije generacije prisutne na ovoj izložbi, a čiji su pojedinci formirali relevantne poetike i iznjedrili ostvarenja često i svjetskih dosega. Kako bi crnogorska publika stekla cjelovit uvid u istarsku suvremenu scenu, odnosno na brojnost i raznovrsnost individualnih umjetničkih vokacija i izražajnih medija, na izložbi je predstavljeno 67 radova 19 umjetnika; Tea Bičić, Đanino Božić, Tomislav Brajnović, Đani Celija, Matija Debeljuh, Alen Floričić, Iva Fonović, Aleksandar Garbin, Fulvio Juričić, Zdravko Milić, Oleg Morović, Robert Pauletta, Davor Sanvincenti, Dragana Sapanjoš, SofijaSilvia, Silvo Šarić, Šikuti Machine, Goran Škofić i Bojan Šumonja.

/ Iz teksta Mladen Lučić, kustos izložbe /muzejski savjetnik MSUI/MACI

Izložba je izvorno realizirana sredstvima Centra savremene umjetnosti  Crne Gore, Muzeja suvremene umjetnosti  Istre / Museo d'arte contemporanea dell'Istria, uz podršku Upravnog odjela za kulturu Istarske županije / Assessorato alla cultura della Regione Istriana i Grada Pule – Pola.

25. EMA / EDUKATIVNA MUZEJSKA AKCIJA  HRVATSKOG MUZEJSKOG DRUŠTVA
Facebook, Instagram

Tema: Ljubav

Ove se godine, u izvanrednoj situaciji koja nas je sve zadesila, 25. po redu Edukativna muzejska akcija u organizaciji Hrvatskog muzejskog društva održala u znatno izmijenjenom obliku, a smanjeni broj muzeja koji su bili u mogućnosti održati akciju, održali su je u virtualnom, on - line obliku.
Pedagoški odjel Muzeja suvremene umjetnosti Istre / Museo d'arte contemporanea dell'Istria predstavio je 18. travnja 2020. na Facebook stranici svoj programski sadržaj na zadanu temu pod nazivom:

ŠALJEM TI PORUKU LJUBAVI

„U našoj smo temi izdvojili LJUBAV kao najplemenitiji i najjači osjećaj. Voljeti se može puno toga, a ljubav se uvijek na neki način OBJAVLJUJE. Iskazuje se djelima, riječima, znakovima, pismom, otiskom, dodirom. Ljubav je u velikom dijelu prisutna u virtualnom prostoru. Je li istinita i iskrena, to ne možemo sa sigurnošću znati… jer se u vrijeme društvenih mreža uvelike koristimo „emotikonima“… malim digitalnim znakovima kojima POJAČAVAMO našu (virtualnu) komunikaciju, naglašavamo naše osjećaje, a ponekad oni zamjenjuju i neke riječi.
Našli smo se u vremenu u kojem su (nadamo se) privremeno zavladali pojmovi #karantena i #ostani doma, kada smo uglavnom bili zatvoreni u svoje domove, odvojeni od svojih prijatelja, aktivnosti i dotadašnjih navika. Muzeji su, kao i vaši domovi, knjižnice ili restorani, bili privremeno zatvorili svoja vrata. Naši su izlošci upravo, kao i vi, bili u karanteni. Sami, zatvoreni, bez posjetitelja. Ono što je sigurno bilo potrebno u tom trenutku bila je poruka ljubavi...“ / Iz teksta: Iva Gašparić, muzejska pedagoginja

REZULTATI AKCIJE:

Koncepcijom programa Šaljem ti poruku ljubavi dali smo virtualnim posjetiteljima priliku i „zadatak“ da se pobliže upoznaju s izlošcima našeg stalnog postava kroz seriju dnevnih objava na našoj Facebook stranici. Od posjetitelja dobili smo emotikone sastavljene uglavnom od predmeta koje su mogli pronaći u svojim  domovima, a koje su nam u mediju fotografije i crteža slali na mail adresu te ih ovom prigodom predstavljamo u formatu on – line izložbe.

ZAHVALE: profesorici Nadi Žunec (OŠ Šijana i OŠ Stoja) koja je kroz on - line nastavu Likovne kulture svojim učenicima ponudila naš program kao dodatni nastavni sadržaj te svim sudionicima čije su poruke ljubavi stigle na našu adresu.

MSUI KNJŽNICA...
Facebook, Instagram, https://fliphtml5.com/

Služeći se digitalnom platformom, od ponedjeljka 18. svibnja 2020. na našem Facebook i Instagram profilu otvaramo ON - LINE KNJIŽNICU: putem linkova/poveznica na odabrane publikacije u izdanju Muzeja, možete u miru svoga doma i u bilo kojem trenutku prelistati kataloge likovnih izložbi i manifestacija, edukativne knjižice, vodiče, likovne monografije i dr. U narednom razdoblju objavljivat ćemo i podijeliti s Vama po jedan naslov tjedno...

U PROSTORIMA MUZEJA...

SAMOSTALNA IZLOŽBA BREDE BIZJAK / IDEOGRAM: TIJELO – KUĆA

Izložbom pulske arhitektice Brede Bizjak Muzej suvremene umjetnosti Istre/Museo d'arte contemporanea dell'Istria nastavlja s novom kreativnom platformom kojom se uz suvremenu umjetnost, sve njene varijacije i pojavnosti, pažnja fokusira i na ostala zanimljiva kreativna područja među kojima modni i grafički dizajn, vizualne komunikacije te vrlo vitalno i intrigantno područje arhitekture. Odstupajući od uobičajenih  tipiziranih arhitektonskih izložbenih formata, ovakvim konceptom, pristupom i intenzivnom suradnjom s arhitektima koja uključuje i segment produkcije, ostvaruju se nove umjetničke i estetske vrijednosti, brišu stroge granice između medija i umjetničkih područja te otvaraju nove mogućnosti za nastanak fluidnih i upečatljivih umjetničko – arhitektonskih prezentacija koje istovremeno otvaraju nove komunikacijske kanale podjednako namijenjene publici i struci. / iz teksta: Ketrin Milićević Mijošek, kustosica izložbe/ravnateljica MSUI/MACI

„Izložba je podijeljena na tri konceptualna dijela te prati proces stvaranja kroz različite faze materijalizacije misli, krećući se od apstraktnog prema realnom. Od ideograma koji prethodi arhitekturi, preko modela koji predstavlja korak između, do realiziranih objekata u konkretnom prostoru i vremenu. Misao o arhitekturi, nadograđena namjenom, kreće se u smjeru aktualizacije prostora, ka samoj arhitekturi.
Izložba postavom uvodi inverziju - ideogram kao apstraktna ideja o prostoru koja se inače zadržava na papirnom mediju, materijaliziran je trodimenzionalno i u prirodnoj veličini, dok su izgrađeni objekti iz realnog prostora i vremena na izložbi preneseni na fotografski medij.

Uz site-specific instalaciju izloženo je 9 odabranih projekata s maketama nastalih u razdoblju od 2002. do 2020. godine u Sloveniji i Hrvatskoj.“ / iz teksta: Breda Bizjak

Izložba je realizirana uz potporu Upravnog odjela za kulturu Istarske Županije / Assessorato alla cultura della Regione Istriana, Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Grada Pula – Pola i Turističke zajednice Grada Pule.

NAPOMENA UZ ON - LINE PROGRAM:
sadržaji na Facebook i Instagram profilu Muzeja biti će dostupni u ponedjeljak, 18. 05. 2020.
od 12.00 sati nadalje.