MARIJANA PENDE: Objekti, Instalacije, Ambijent... - 15.09. - 15.10.2017.

13.09.17.

U petak, 15. rujna 2017. u 20.00 sati u prostorima Muzeja suvremene umjetnosti Istre/Museo d'arte contemporanea dell' Istria, održat će se otvorenje izložbe Marijane Pende pod nazivom Objekti, Instalacije, Ambijent...

Na izložbi u MSUI / MACI mlada dubrovačka umjetnica Marijana Pende predstavlja objekte i instalacije tematski uglavnom vezane uz posljednju aktivnu dubrovačku tvornicu T.U.P. (Tvornica ugljeno-grafitnih proizvoda).  Zadnjih osam godina Marijana Pende periodično je prilazila tvornici kao arhitekturi, paradigmi, arhivi pamćenja, ali i njenim radnicima bilježeći njihove sudbine. U njenim proizvodnim pogonima nalazila je inspiraciju za svoje autorsko kiparsko stvaralaštvo reciklirajući proizvodni asortiman, te koristeći otpad kao početni ready made, osnovno polazište svojih kiparskih radova. Jednostavne Marijanine skulpture gotovo primarno - analitičke vokacije zadržavaju karakter industrijske proizvodnje što dakako potenciraju i materijali od kojih su učinjene (željezo, bakar, crni grafit, grafitne diode, fina industrijska prašina, plastika...), a u svim je skulpturama naglašena uloga svjetla, odnosno mijene njegovog dugogodišnjeg prisustva ili odsustva koje je vremenom promijenilo teksturu i izgled materijala.

Iako mogu funkcionirati samostalno, Marijanine skulpture svjesno akcentiraju kontekst iz kojeg su nastale, na što nas osim njihove forme podsjeća i njihov simptomatični tvornički miris, a zajedno izložene odišu atmosferom zaustavljenog vremena. One su odraz specifične atmosfere same tvornice, ali i vremena za koje nismo sigurni da je prošlo, prostora za kojeg nismo sigurni da je stvaran, proizvodnje za koju nismo sigurni da postoji. Marijana Pende, krečući od prvotnih objakata i instalacija nastalih od materijala nađenih u  tvornici,  kontinuirano nastavlja promišljati svoj, u biti, kiparski izraz, inzistirajući na siromašnim, nađenim i upotrebljenim materijalima te mu pridodaje specifičnu i nenametljivu socijalno – povijesnu konstektualizaciju, ujedno ga izmičući zakonitostima skulpture. Njeni su radovi bliski Arte poveri i postulatima konceptualne umjetnosti, a u Muzeju suvremene umjetnosti Istre / Museo d'arte contemporanea dell' Istria tvore jedinstveni ambijent koji je nastao kao logički i spontani produkt autoričinog promišljanja medija i društvene stvarnosti.

/ Iz teksta, Mladen Lučić

Životopis:

Marijana (Vukić) Pende  rođena  je 1973. godine u Dubrovniku. Upisuje se 2002. na Accademia di Belle Arti u Veneciji gdje je pohađala kiparske klase prof. Andrea Grassiija i Roberta Pozzobona. Diplomirala je kod prof. Nicole Cisternina s radom “ Arte e musica contemporanea “ 2008. godine.  Izlaže od 2003. godine te je do sada sudjelovala na dvadesetak skupnih, a održala je i šest samostalnih izložbi. 2008. godine bila je na rezidencijalnom boravku u Frankfurtu (Kulturamt Frankfurt), a javna skulptura joj je postavljena na graničnom prijelazu Sant Andrea Standrez – Gorizia, Slovenija -  Italija. Živi i radi u Dubrovniku.

Kustosi izložbe:

Mladen Lučić
Ketrin Milićević Mijošek

Izložba traje do 15. listopada 2017. godine, a realizirana je uz podršku Upravnog odjela za kulturu Istarske županije / Assessorato alla cultura della Regione Istriana, Grada Pule – Pola, Grada Dubrovnika i Turističke zajednice Grada Dubrovnika.

radno vrijeme Muzeja:

rujan 10.00 – 21.00 / listopad 10.00 – 20.00
svakim danom osim ponedjeljka i blagdana