Paulina Jazvić: I recommend vodka 13.05. – 03.07.2016.

13.05.16.

U  petak, 13. svibnja 2016. u 20 sati u prostorima Muzeja suvremene umjetnosti Istre  / Museo d'Arte contemporanea dell'Istria,  održat će se  otvorenje  samostalne izložbe poznate zagrebačke umjetnice Pauline Jazvić  I recommend Vodka. Izložba predstavlja recentni ciklus ove umjetnice koji sadrži dvadeset i dvije slike velikih formata rađene kombiniranom tehnikom akrila i ulja na platnu, a nastale tijekom 2014. i 2015. godine.

Paulina Jazvić umjetnica je kojoj je urođena želja za izazovom, a time i sklonost otvorenom, neuvijenom umjetničkom govoru na što je ukazala već svojim prvim radovima.  Sublimirajući  svoja dva zanimanja, akademskog grafičara i modnog dizajnera, stvorila je prepoznatljiv autorski govor na marginama uvriježenog  poimanja likovnosti, a taj dualizam postao je i njenim svojevrsnim autorskim pečatom. Paulina nije sklona umjetničkoj disciplini i autorskim propitivanjima likovnih problema, također nije sklona ni akcijsko – agitatorskom govoru, odnosno naglašenoj društveno angažiranoj poruci svojih radova, kao što ne pristaje ni na metijerska, odnosno medijska ograničenja. U svom se radu podjednako služi ambijentima, assemblageima, instalacijama i slikarstvom, tražeći uvijek izvjesnu inovaciju i bježeći od klasičnog poimanja medija. Karakterizira je i gotovo permanentna upotreba ready madea, odnosno korištenje različitih predmeta današnjeg potrošačkog društva koje nalazimo gotovo u svakom domaćinstvu, a u njezinim su radovima najčešće osobnog porijekla. Određena, diskretno provedena autobiografska nota, odnosno ženski rakurs sagledavanja životne stvarnosti, prepoznatljivi su i karakteristični za autoričin likovni izraz. Paulinino slikarstvo, ako bi ga željeli svesti u likovne pretince ili kategorije, levitira između suvremenih inačica Bad paintinga i Pop arta što mu pridaje posebnu kvalitetu i draž, te predstavlja jedinstvenu epizodu u suvremenom hrvatskom slikarstvu. Bliskost Pop artu ne očituje se samo u prisustvu teksta kao integralnog i gradbenog djela kompozicije, već i po samoj ikonografiji koja je jukstaponirana kao evidentna reakcija na diktaturu potrošačke kulture. Slike Pauline Jazvić sadrže simbole i prepoznatljive znakove današnje popularne kulture koja se doista više ne razlikuje bez obzira u kojem kutku svijeta nastaje, jer sve je postalo uniformno i identično, odnosno danas je sve Pop art. Upravo o toj jednoličnosti i njenom utjecaju na život i duševnu higijenu pojedinca, u izvjesnoj Ich formi, dakle i svojevrsnim ženskim pogledom, progovara Paulina Jazvić. Njena kritika društva kamuflirana je urođenom autoričinom šarmantnosti i duhovitosti, ali recipročno je ovisna i o Paulininoj samokritici, odnosno permanentnom propitivanju  vlastite uloge žene, majke, te osobne intime i njene mitologije. Stoga se obvezni natpisi na autoričinim slikama mogu iščitavati kao intimni dnevnički zapisi, upozorenje na negativnosti društva i konačno individualno osvješteni vapaj da nadvladamo devijacije suvremenog potrošačkog društva i izađemo iz malograđanskih okvira, jer i malograđanština je danas puno jeftinija i istovremeno surovija od one kakva je nekad bila.

Iz predgovora, Mladen Lučić

Životopis

Paulina Jazvić rođena je  u Zagrebu 21.02.1973. godine, gdje je Dizajn odjeće i tekstila diplomirala na Tekstilno tehnološkom fakultetu 1995. godine. Na Likovnoj akademiji u Zagrebu diplomirala je 2001. godine na odjelu grafike u klasi prof. Miroslava Šuteja. Zaposlena je kao docent na Tekstilno tehnološkom fakultetu u Zagrebu, na studiju Dizajna odjeće i tekstila na kolegijima Kreiranje odjeće.

Izlagala je na 70 skupnih i 35 samostalnih izložbi, a za svoj rad primila je pet nagrada.

Članica je  HDLU –a.

Kustos izložbe: Mladen Lučić, muzejski savjetnik
Edukativna vodstva i pedagoški sadržaji uz izložbu: Iva Gašparić, muzejski pedagog

Izložba je  realizirana  uz podršku  Upravnog odjela za kulturu Istarske županije, Ministarstva kulture Republike Hrvatske i Grada Pule, a njome se ujedno Muzej suvremene umjetnosti Istre / Museo d´arte contemporanea dell´Istria uz popratne sadržaje uključuje  u program obilježavanja Međunarodnog dana muzeja.

Izložba je otvorena do 03. 07. 2016., a može se razgledati svakim danom, od 10 do 21  sat, osim ponedjeljka i blagdana.